19/04/2009

Holiday Villa, Bayswater, LONDON

Haaaaa..... It's been a while aku inda mengupdate my blogspot... hehe asyik udah wahh.. Masa ni aku cuti di London,, seminggu udah ku stay di Hotel Holiday Inn Villa di Bayswater. Macam terasa lama jua aku cuti Easter this term.

ALhamdulilah, kanyangku bakas makan Kway Tiaw goreng arah Gerai Bonda sama Teh Tarik. AKu apa lagi, xtra secial lah n xtra padas n hitam. Esuk pagi kepisan tah parut ku tu. Seminggu ani banyak udah ku melapaskan liur makan makanan melayu... syukur tecapai jua hajatku walaupun ku inda balik. Then dari Bonda, aku singgah ke Malaysian Hall minum teh tarik lagi n tarus lepak lah.....tapi sorang2 ja. Hmmmmm

Actually sanggal ku udah slama ani because all this while I have been alone wah... antah kenapa kah ya. Kena sumpahan Harimau mata satu kali makanya aku sorang2 sja. Di Portsmouth sorang ku jua, di London sorang ku jua astahhhh. So far ok lah jua tapi kesunyian ku jua lah. Tadi aku singgah di Brunei Hall kan cari kawan becakap. Actually I was looking for Kak Ros, a receptionist, she is very friendly and openminded. But she finished her shift early today so I was talking to few students down at the lobby. Lobby Brunei Hall pun banyak berubah udah, very MODERN berabis and spacious.

Sepanjang cuti ku di London, I managed to see 3 museums. Quite ngalih jua melawat few places and travelling melalui TUBE,,,, wuiiii mengalih ehhh padahal I was taking my sweet time udah tu, pandai ngalih jua. Sangal ku jua melawat sja tu, so lately,, I was just being lazy,, walking around kemana sja kakiku melangkah... hehee

SKali kan ke kadai buku ku... kadai arab... tejumpa ku buku belajar bahasa Arab... nah .....ku bali tia few editions. Siuk ehhh and now aku start udah belajar Arab at my own time.. new hobby yo selagi mampu. Balik ke Portsmouth karang,, my GERMAN language is waiting for me. SAmpat ku chatting sama FINI tadi kajap. SImple aje!!! sampat kami be webcam with ELDA, LISA and BETTY... astah macam2 sja durang atu.

Well actually I have a great news. My MUM is odw to London and she will be arriving tomorrow morning then catch another flt to Manchester. She will be staying d Manchester for 6 months... Yatah,,,, I am looking forward besok as tomorrow is also my last day aku stay at this petite hotel and I am excited kan ke Manchester esuk pagi2 buta.... after breakfast lah..... Excited ku berabis kan jumpa Mama ku yang tercinta. Rupanya aku disini ampir 9 bulan udah... inda terasa ehhh......yatah my mum now is on the plane, I just cant believe that she is coming alone... Alhamdulilah... Terima kasih Ya ALLAH kerana telah memberikan ku hadiah yang begitu berharga. Mudahan my mum sampai ke Heathrow dengan selamat Amin. Infacet my mum ke London yg ke 4 kali kah ni. and shes been to Manchester jua before this......

Awu inda terasa jua masa bejalan sepintas lalu.. ada kawanku atu kan,,, he will be turning 31 very soon.... aiii ketuahan ehhh. Baik jua ku masih 24 turning 25 soon.... I hope kawanku atu kan will achieve whatever he wants this year....and stay healthy jua. Seram eh umur semakin meningkat..

I think thats all for now. TIme to learn Arabic for 2 hrs......Nx time, I will update my blogspot in Manchester insyaalah....

No comments: